25 Kasım 2010 Perşembe

Bugün canım rakı çekti:))


Yeri gelir hepimiz sushi de yeriz, risotto da , meksika yemeği de ama kabul etmek lazım şöyle hakiki bir kebabın, çiğköftenin ya da lahmacunun yeri bambaşka. Ben Anadolu yakasında oturuyorum karşının lokantalarını buradakiler kadar iyi bilmem ama canınız çektiğinde alternatif olacak birkaç öneri verebilirim.
Cebimde az biraz param var iyi yerde yiyeyim derseniz Kalamış’ta sahilin orda Kazancılar vardır, hem misafirinizi güzelce ağırlayabilirsiniz çünkü şık bir yer, manzarası güzel, hem de kebabı ve de mezeleri gayet lezzetli. Derseniz ki hayır ben salaş bir yer istiyorum mezeye misafire gerek yok o zaman da size Bostancı’da , sahilden caddeye doğru giderken sağda kalan kebapçılar arasından Özasmaaltı’nı öneriyorum, Durmuş ustayı bulun deyin ki siz hakiki Adana kebabı yapıyormuşsunuz, gözümüzün önünde etleri kıyıyormuşsunuz, sonra oturun açın şalgamınızı tadını cıkarın. Evde kendiniz de kebaba benzer bir şey yapmak isterseniz de kıymaya çekilmiş taze kırmızı biber katmanız yeterliJ Biraz çakma ama idare edin işte.
Gelelim lahmacuna, valla açıkçası benim lahmacununu çok sevdiğim iki yer var, biri her yerde şubesi olan ve fiyat bakımından gayet uygun olan Hacıoğlu, gayet kıtır kıtır şahane lahmacun yapıyorlar, bir de Kadıköylüler bilir, zannedersem iki ya da üç tane Borsam Taş fırın vardır, valla hangisine rastgelirseniz girin ve lahmacun yiyin pişman olmazsınız.
Çiğköfteye gelecek olursak sanırım söyleyecek çok şeyim var zira üç günde bir yemezsem cidden mutsuz oluyorum. Ama ben gerçek bir Adanalı değilim sanırım ki Adana usulü çiğköfteyi değil Adıyaman usulünü seviyorum maalesef, valla ne farkı var derseniz sanırım Adıyaman usulunde kimyon baskın değil (yani bence daha güzel:)) Tabi bir de etsiz olması tercihim çünkü tad olarak etsizi hem daha hafif hem de daha hijyenik. Benim en favori mekanım tabi ki her yerde şubesi olan Komagene, o kadar sıklıkla yediğim halde bir kere kötüsüne denk gelmedim, kendilerini pek severim, Meşhur Adıyaman Çiğköftecisi de aynı şekilde lezzetlidir, o da 2. favorim, bir de bazı lokal yerler var, mesela Kadıköy – Moda da Aziz Usta var, direk sevilesi. Bir de tabi Kızıltoprak’ta Dr. Erdal ve Gakkoş Usta atlanmaz. Geceleri Kadıköy’de yürüyerek döndüğümüzde az durmadık oralarda:)
Valla şimdilik bu kadar çünkü yeterince acıktım üstelik kendi çapımda rejimdeyim artık susmam lazım… Kendinize bir iyilik yapın yarın güzel bir çilingir sofrası kurun iyisi mi, hayat böyle keyiflerle güzel, üstelik bu yukarıdaki yiyecekler ve bu çeşitlilik varken keyif yapmak hiç de zor ve pahalı değilJ (rakıya gelen zam dısında:( )

Bol acılı yemekler, tatlı günlerJ))

1 yorum: